هنر خوشنویسی خط مغربی مجوهر

Saturday، ۲۷ Mehr ۱۳۹۸

خوشنویسی از قدیم الایام در همه فرهنگها و زبانها رواج داشته و ایرانیان یکی از پیشقراولان این عرصه بوده اند و هستند . از جمله خطوط اسلامی میتوان به نستعلیق که عروس خطوط نام گرفته اشاره کرد و خطوط دیگری چون نسخ و شکسته نستعلیق و ثلت و دیوانی و ... بیشتر مورد استقبال هنرمندان قرار گرفته است . خوشنویسی تقریباً در تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین و به‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران اهمیت بسیاری در میان هنرهای بصری دارد. خوشنویسی اسلامی و بیش از آن خوشنویسی ایرانی تعادلی است میان تمامی اجزاء و عناصر تشکیل دهندهٔ آن. تعادل میان مفید و مورد مصرف بودن از یک سو و پویایی و تغییر شکل یابندگی آن از سوی دیگر؛ تعادل میان قالب و محتوا که با آراستگی و ملایمت تام و تمام می‌تواند شکل مناسب را برای معانی مختلف فراهم آورد.

یکی از خطوط قدیمی که تغییرات زیادی داشته خط مغربی بوده که مجموعه هورجین در پی همکاری و آشنایی با استاد محسن غریب از بحرین سعی بر آن دارد تا آثار ایشان را در قالب محصولات مختلف هنری ارایه نماید .

استاد محسن غریب علاوه بر خط مجوهر مغربی که نمونه های امروزی اون رو در زیر خواهیم آورد به خطوط دیگر از جمله نستعلیق و نقاشیخط نیز مسلط هستند و از آنجاییکه مسلط به زبان فارسی نیز هستند مایه افتخار مجموعه هورجین و ما میباشد که آثار ایشان را در آینده با تنوع بیشتری بتوانیم ارایه کنیم .

و همچنین نمایشگاهی با حضور ایشان برپاداریم .

استاد محسن غریب